En IT-løsning med respekt for økonomi og serviceniveau
Udfordring
Fra intern IT-mand til en ekstern fullservice IT-partner
Agrovi stod overfor et generationsskifte, da deres daværende IT-mand skulle på pension.
På daværende tidspunkt var virksomheden, vokset til at kræve mere end en it-medarbejder, og derfor var udfordringen om it-ansvaret skulle forsættes med en til to interne aktiver, eller om det skulle outsources til en ekstern it-partner.
Efter en grundig sparring omkring Agrovis ambitioner om vækst, uden at der skulle gås på kompromis med IT-løsningen i form af nærkontakt, serviceniveau og driftskompentence, var en lokal IT-partner fra Hillerød, med flere kompetencer det rette match.
Resultat
Øget tilgængelighed og produktivitet, men med markant færre IT-udgifter.
Efter en komplet analyse af Agrovis IT-setup, blev denne dokumenteret og drøftet med ledelsen. Dette blev grundlaget for et nu 8 årigt samarbejde, hvor Ematic har leveret løsningen med respekt for konsulentforretning, økonomi og strategi.
Faktisk har Agrovi med deres over 90 medarbejdere og 4 lokationer rundt omkring I på Sjælland og Lolland-Falster, sparret for mere end 40% på it-driftsudgifterne i forhold til at de have en intern IT-mand gående.
Udvalgte tal
4
90+
-40%

